مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی : نکات ، طراحی ، بازاریابی ، بازارسازی ،فروش ، آگهی اینترنتی ، وب سایت اینترنتی،تولید محتوا،سئو و بهینه سازی محتوا برای مدیران وب سایت

مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی : نکات ، طراحی ، بازاریابی ، بازارسازی ،فروش ، آگهی اینترنتی ، وب سایت اینترنتی،تولید محتوا،سئو و بهینه سازی محتوا برای مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی برای مدیران وب سایت ها جهت بازاریابی،بازارسازی،فروش اینترنتی ،آگهی اینترنتی ،تبلیغات اینترنتی،سئو وب سایت،بهینه سازی وب سایت

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار ها در سال 1399 خواهد شد ؟

مدیران کسب و کارها چه کارهای کوچکی باید انجام دهند تا به موفقیت و کسب درآمد در سال 1399 دست پیدا کنند ؟

در پاسخ به دو سوال اساسی در عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399 چندین نکته قابل ذکر است که ابتدا آنها را گفته و سپس به مختصر پاسخ دو سوال را خواهم گفت 

برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کار نیازمند برنامه ریزی هستیم برنامه ریزی آنچیزی است که همواره یا مغفول است یا همه جانبه و شش دانگ نیست البته شکست کسب و کارها در قبل و آینده پیش رو موید  همین نداشتن یک برنامه ریزی جامعه برای کسب و کار است 

آفریننده هر کسب و کار ابتدا باید سناریوهای لازم برای کسب و کار را در آینده دیده و از نمونه های شکست خورده درس بگیرد تا بتواند چراغ راهی برای نگارش یک برنامه جامع برای کسب و کار خود بهره برداری نماید 

برای نگارش برنامه جامع کسب و کار در اول قدم باید ابتدا بدانید که در بازار و بیزینس دقیقا چکار میخواهید انجام دهید و در دومین قدم بدانید که اندازه و سایز بازاری که میخواهید وارد آن شوید چقدر است این دوقدم اساسی ترین اقدام لازم در ابتدای برنامه ریزی است 

و در قدم سوم باید آینده نگری و تاریخ نگری انجام شود یعنی چه یعنی اینکه باید بدانیم میخواهیم چقدر گسترش لازم داشته باشیم و بیزنیس هایی که مرتبط با کسب و کار ما هستند چگونه عمل میکنند چگونه می فروشند چگونه بازاریابی میکنند چگونه تبلیغات میکنند و چگونه برندسازی کرده اند حال با این تفاسیر وارد فاز طرح جامع برای برنامه ریزی میشوید باید از خودتان بپرسید چکاری را بلدید و چگونه اقدام لازم را انجام میدهید و ابزارهای لازم چگونه مهیا نموده و در نهایت چگونه از پتانسیل های موجود اعم از منابع پولی و مالی و نیروی انسانی پیرامونی استفاده خواهید نمود 

دوستان لازم است در نظر داشته باشند که بیان اینچنین ساده میتواند گویا و شفاف باشد و البته آنچه که واضح است در این متن معذور از بیان کلمات تخصصی خواهم بود و سابقه نشان داده فعالین و مدیران کسب و کارها با زبان ساده آشنا ترند چرا که بیان مفاهیم علمی نشان داده شده که دردی را نه تنها دوا نمیکند بلکه شخص را دچار پیچیدگی سیستمی ! خواهد نمود(پیچیدگی سیستمی هم گویای همین است که عرض کردم اگر نیاز به دانستن معنا و مفهوم پیچیدگی سیستمی هستید کافی است در گوگل جستجو نمایید و بدلیل اطاله کلام ناگزیر هستم که به پرداخت کامل متن با زبان ساده بپردازم تا به حواشی !)

بازاریابی ، فروش و تبلیغات سه جز اصلی کسب و کار است هنگامیکه بسیاری از کسب و کارهای شکست خورده را مطالعه میکنم به واضح می بینم که مدیران کسب و کارها و برنامه ریزان و استراتژیست های کسب و کارها و بیزنس ها از این سه رکن مهم بیزنس(فروش ، تبلیغات و بازاریابی) غافل هستند و نتوانسته اند به واضح درک روشنی از این سه کلمه ساده داشته باشند و به راحتی کسب و کارشان با شکست مواجه شده است فلذا در برنامه جامع کسب و کار و برنامه ریزی  می بایست به صورت شفاف بنویسید که چگونه میخواهید کالا و خدمات خود را در بازار هدف به فروش برسانید مشتریان شما چه کسانی هستند چند ساله هستند و چرا به این کالا و خدمات نیاز پیدا میکنند . در رابطه با بازاریابی باید مطالعه کنید روش های بازاریابی نوین را بیاوزید و تبلیغات جدید که تبلیغات از طریق سوشیال مدیا و اینترنت هست را به خوبی بیاموزید 

چرا فروش مهم است ؟ چون بدون فروش کسب و کار شما محو خواهد شد و چرا بازاریابی مهم است ؟ جون بدون دانش بازار و بازاریابی نمیتوانید کالا و خدمات لازم را ایجاد کنید و چرا تبلیغات مهم است ؟ جون بدون تبلیغات دیده نمیشوید که مشتری داشته باشید تبلیغات مثل ویترین مغازه است در ویترین مغازه سعی میشود کالا نشان داده شود و مشتری گذری و احتمالی آن را دیده و خریداری نماید 

حال با تواجه به موارد فوق الذکر سوال "چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار ها در سال 1399 خواهد شد ؟" این خواهد بود 

یکم داشتن برنامه جامع برای بیزینس دوم طرح کامل از بازاریابی فروش و تبلیغات و سوم پیش بینی آینده بازار و حجم بازار کالا و خدمات شما و چهارم درس گرفتن از شکست خورده های بازار و نکردن کارهایی که مدیران بیزنس های شکست خورده کرده اند 

میگویند از بزرگی پرسیدند چگونه موفق شدی گفت ابتدا فکر کردم و سپس کارهایی که دیگران کردند را نکردم همین و بس

فعالین کسب و کار توجه داشته باشند موفقیت حتمی است ولی شکست حتمی تر این به معنای این است که موفقیت در پیش روست و شکست در نوک بینی نهفته است  

موفق باشید

۲۵ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۴۵
مدیران وب سایت

سوال بسیار جالب ، هیجان انگیز و البته غیر قابل پیش بینی در رابطه با  ایجاد و توسعه کسب و کارها ،  علی الخصوص کسب و کار اینترنتی در سال 1399 چگونه است  را در ذیل با شرح بعضی نکات پاسخ میدهم 
 

 

سال 1398 سال بسیار خوبی بود به لحاظ اینکه فضای اکوسیستم(نحوه زندگی و چرخه از تولد تا بلوغ ، رشد و توسعه ) کسب و کارها به سمت بهره وری رفته است یعنی اینکه اگر به زبان ساده بخواهم شرح دهم کسب و کار ها باید بهره ور ، نوآور و فن آور باشند تا بتوانند ضمن رقابت در بازار داخل ، نیم نگاهی هم به بازار خارج از کشور داشته باشند 

شرح فضای کسب و کارها علی الخصوص کسب و کارهای اینترنتی در سال 1399 را به دو زبان تخصصی و ساده و البته مخلوط هر دو زبان خواهم گفت چراکه فهم و درک و نظر و جایگاه مخاطب خاص و عام را در این مقوله مهم سهیم دانسته و بر خود به لحاظ ادب و توسعه دانش ملزم میدانم که با کمی احتیاط به لحاظ پیش بینی رفتار نمایم

مستحضرید که پیش بینی و آینده نگری و آینده پژوهی علمی است که اولا فاکتورها و مباحث و داده های رفتاری و میدانی گذشته ، حال(کنونی) را با توجه به توان و عملکرد ذات سیستم مورد ارزیابی قرار میدهد تا بتواند یک برنامه را در افق روشن برای سیستم های خرد و کلان متقاضی پیشنهاد و ترسیم نماید (قابل توجه دوستان که تعریف از دیدگاه من بوده است ) اما اگر بخواهم برای کسب و کارهای ایرانی در سال 1399 پیش بینی نمایم: سالی بسیار خوب برای کسب و کارهای با برنامه ریزی اقتصاد منهای نفت خواهد بود 

کسب و کارهایی در ایران خواهند ماند که به برنامه ریزی و خلق استراتژی های بلند مدت اقتصاد منهای نفت بپردازند این یعنی چه ؟ خیلی ساده است اقتصاد ایران اقتصاد منهای نفت است اقتصاد بازار آزاد ، یک اقتصاد بکر ، یک اقتصاد بسیار قابل شکوفا و با مزیت های عقب ماندگی بالا که برای هرکدام توضیحات لازم را خواهم داد تا دوستان بهتر با فضای کسب و کار آینده آشنا شوند 

اقتصاد ایران به سمت شکوفایی میرود بله این درست است اقتصاد ایران بعد از اکتشاف و استخراج نفت در 90 سال قبل ، یک اقتصاد متکی به نفت بود و هر آنچه در بدن اقتصاد بود بوی نفت میداد دولت با بخش خصوص رقابت میکرد چرا ؟ بدلیل اینکه دولت نفت میفروخت هر کالایی که بخش خصوصی توان ساخت و تولید را داشت میتوانست برای توازن عرضه و تقاضا! وارد کشور نماید اما دیگر از سال آینده دولت نمی خواهد با بخش خصوصی رقابت کند دلار آزاد است قیمت دلار قیمت دستوری نیست و دولت برای دلار قیمت نمیگذارد و این یعنی برای بخش خصوصی و کسب و کارهای با حساب و کتاب!(بهره ور،با برنامه و چشم انداز) موهبت الهی و فضای خوب برای رشد و توسعه .

با زبان ساده خیلی ها نق میزنند خیلی ها ناشکری میکنند خیلی ها تا حالا به هروجهی نان در می آوردند حالا چگونه و چطور با بهره وری یا بدون بهره وری خدا میداند ولی در سال آینده باید بهره ور باشند وگرنه به سلامت و بدرود و از بازار به زیبایی هرچه تمام اوت out خواهند شد

اقتصاد ایران اقتصاد کوچکی نیست کافی است ویکی پدیا را باز کرده و یا در گوگل اقتصاد ایران را جستجو نمایید اقتصاد مثل یک سبد دارایی است اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد دنیاست اما حالا باید بدون نفت این رتبه را داشته باشد

مزیت های اقتصاد ایران را که شاید خیلی از دوستان ندانند برای اینکه لازم است برای پیش بینی اقتصاد و برای ایجاد کسب و کارها نیاز داشته باشند در چند جمله عرض میکنم : امروز کم بدهی ترین کشور دنیا که باعث مسرت هر ایرانی و فعال اقتصادی میتواند باشد ایران است بدهی کمتر از 8 میلیار دلار یعنی هیجی در اقتصاد ، تا ابتدای امسال بازار کوچک و البته بسیار کوچکی مثل کابل ، سلمیانه برای اقتصاد ما نرخ دلار و ارز تعریف میکردند اما امروز بخش خصوصی ما که صادرات میکند و دلار وارد اقتصاد میکند دلار و ارز را قیمت دهی میکند و این یعنی ایرانی به قدرت در منطقه رسیده است 

دوستان بسیاری در تماس و صحبت با من میگویند خیلی خوش بین بحث میکنید و اینایی که اساتید اقتصاد میگویند چیست من به شما دوستان میگویم اقتصاد تئوری را تعطیل کنید و فقط یک تعریف از اقتصاد را که اصل و بنیان اقتصاد است به حافظه بسپارید و آنهم فرمول اقتصاد یعنی عرضه و تقاضاست همین و بس و بعد به سراغ کف بازار بروید و تحلیل بازار را میدانی و از بین بازاریان و تولید کنندگان واقعی جویا شوید و نه از هر ننه من غریب(نام یک پرنده از راسته شب گردان است و چشمان باباغوری طور دارد)

بسیاری از اساتید بنام اقتصاد را میبینم که اقتصاد خوانده اند اما یک روز هم در بازار بزرگ تهران که هیچ در یک مغازه و خواربارفروشی خرید نکرده اند و اقتصاد بازار واقعی و کف بازار را نمیدانند و با معنی واقعی بازار و شواهد بازار و رخداد های بازار آشنا نیستند و متاسفانه در رسانه ها بوغ و کرنا میکنند و آیه یاس و ناامیدی می خوانند که آی اقتصاد این است و آن است و من از بسیاری از این اساتید اقتصاد دانشگاهی میپرسم که تا حالا به زبان ساده برای یک جامعه امید آفرینی کرده اید آیا برای مردم در رسانه های اینترنتی ظرفیت های اقتصاد ایران که بسیار زیاد هستند و خودتان خوب میدانید شرح داده اید آیا تا به حال به یک روستا تشریف برده اید و برای جمع روستاییان باصفا و سخت کوش و با مرام آنجا که همه ما به نیک میدانیم که روستا ها تولید محور هستند و کمتر مصرف گرا ، کلاس درس بگذارید و مردم یک روستا را تشویق به تشکیل یک تعاونی کرده و برند سازی محصولاتشان را به مردم روستا یاد بدهید(با زبان آکادمکیک شما بگویم بیاموزید ) که محصولاتشان را با برند بفروشند و سود اصلی را ببرند مسلما این اساتید اقتصاد اینکاره نیستند و متاسفانه تئوری را بهتر از عمل و کار عملی میدانند به این اساتید معظم اقتصاد که حسابی غر میزنند بگویید اصلا بلدید یک مقاله کاربردی بنویسید مسلما بلد نیستند فقط حفظ کردند و خدا میداند که چقدر این حفظیات را به دانشجویان هم خورانده اند اما مطالعات دانشگاهی و پایان نامه ها همه گواه این موضوع است و خداوند شاهد است و البته مردم هم خیلی چیزها میدانند که در آینده عمل و فن و مهارت و بهره وری حرف اول را در اقتصاد و ایجاد کسب و کار ها علی الخصوص کسب و کارهای اینترنتی در سال 1399 خواهد زد 

{البته یکی از اساتید خوب اقتصاد را که کلام آشنا به کسب و کار و کف بازار دارد را با رعایت امانت که انشاالله ایشان هم راضی باشند معرفی میکنم دکتر محمد حسین ادیب : پیشنهاد میکنم مقالات و کلیپ های ایشان را بخوانید و ببینید }

 

اما کسب و کار اینترنتی در سال 1399 چگونه ایجاد و رشد خواهند نمود ؟ در ابتدای بحث گفتم که درآینده هر کسب و کاری ، تکرار میکنم هر کسب و کاری برای اینکه در بازار بخواهد بماند باید بهره ور و فن آور باشد ولاغیر و این قضیه برای کسب و کارهای اینترنتی هم صادق است . کسب و کارهای اینترنتی به دلیل اینکه در بستر اقتصاد دیجیتال که مدت هاست دنیا به سمت آن رفته اند بنیانگذاری شده اند راحت تر میتوانند بهره وری و فن آوری را پایه گذاری کرده و پول در بیاورند ! 

نکته بسیار حائز اهمیت در ایجاد و رشد کسب و کارهای اینترنتی در سال 1399 این است که این کسب و کارها باید به هر چه بیشتر تخصصی شدن در بازا بروند و کوچک سازی و چابک سازی را در برنامه سال 1399 داشته باشند یعنی اینکه لزومی ندارد یک فروشگاه اینترنتی لباس همه چیز فروش باشد باید برود به سمت اینکه چه کالایی را مردم بیشتر می پوشند آن را نو آورانه تولید و معرفی و عرضه نماید همچنین فروشگاه های اینترنتی باید از ظرفیت کسب و کارها استفاده نموده و لزومی ندارد که یک فروشگاه کفش خودش به سمت تولید کفش برود کافی است به یک کارگاه کفش برود و محصولات جدید و نوآور را معرفی نموده تولید و در فروشگاه خود برای مخاطب عرضه نماید 

مستحضرید که فروشگاه های اینترنتی بسیاری در این 10 سال اخیر ایجاد شده و هر ساله هم بسیاری تعطیل شده اند تعطیلی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به دلیل نداشتن برنامه هدف ، فروش ، بازاریابی و تبلیغات لازم بوده است و در فضای آینده که جامعه و مخاطب ایرانی بسیار متکی تر از قبل و البته بسیار آشنا تر از قبل به اینترنت است و با فضای فروشگاه اینترنتی و خرید و فروش در بستر اینترنت را بسیار آشنا است کسب و کارهای اینترنتی با استراتژی بسیار موفق خواهند بود

کسب و کارهای اینترنتی در سال 1399 به سمت تملیک و یا ادغام میروند یا نمی روند هم جای بحث مفصل دارد چرا که در دوره گذار اقتصادی مقوله ادغام و تملیک کسب و کارها بسیار مورد بحث و چانه زنی علمی تحلیلی است که از حوصله  خواننده این متن خارج است 

در پایان سال 1399 را سالی سرشار از سلامتی برای شما آگاهان و پویندگان و کارآفرینان کسب و کارها آرزومندم /جمعه 23اسفند 1398

 

 

 

سال 1399
کسب و کار سال 1399
پیش بینی کسب و کار سال 1399

۲۳ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۰۴
مدیران وب سایت