مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی : نکات ، طراحی ، بازاریابی ، بازارسازی ،فروش ، آگهی اینترنتی ، وب سایت اینترنتی،تولید محتوا،سئو و بهینه سازی محتوا برای مدیران وب سایت

مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی : نکات ، طراحی ، بازاریابی ، بازارسازی ،فروش ، آگهی اینترنتی ، وب سایت اینترنتی،تولید محتوا،سئو و بهینه سازی محتوا برای مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی برای مدیران وب سایت ها جهت بازاریابی،بازارسازی،فروش اینترنتی ،آگهی اینترنتی ،تبلیغات اینترنتی،سئو وب سایت،بهینه سازی وب سایت

راه اندازی تیم برای کسب و کار اینترنتی

سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۵۵ ب.ظ

چه افرادی و با چه خصوصیاتی برای راه اندازی کسب و کار می توانند یک تیم شوند ؟

تشکیل تیم و راه اندازی یک تیم خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و یا هر کسب و کاری کاری سخت ، پیچیده و مورد سوال بسیاری از افرادی است که می خواهند به صورت گروهی و تیمی کسب و کار اینترنتی را ایجاد نمایند می باشد.

آیا تشکیل یک تیم خوب شدنی است؟!

آیا کار تیمی سرانجام دارد و اگر دارد چرا بسیاری از تیم ها در ابتدای کار و یا میانه کار از هم فرو می پاشد ؟

اساسا یک کسب و کار با یک ایده جدید و منحصر به فرد و یا با ایده ای برای انجام دادن کار با شکل جدید باید شامل یک تیم با دوهسته داشته باشد تا بحال بادام با دو هسته را دیده اید منظور من این دو هسته است که به صورت تنگاتنگ در هم تنیده است و خیلی منظم و ساده در یک پوسته می باشد کسب و کار ها معمولا میخواهند دنیا عوض کنند و مشتریان بی شماری داشته باشند اما باید بدانند که هر کسب و کاری که محصول و یا خدمتی می خواهد ارائه دهد باید بداند محصول و خدمتش می بایست 3 ویژگی را داشته باشد اول سرعت در ارائه دوم کیفیت سوم پشتیبانی و در حقیقت دو هسته تیم که در ذیل شرح مختصر خواهم داد باید این سه ویژگی را به طور تمام و کمال انجام دهد وگرنه از روزگار محو خواهد شد 

بنابراین هر تیم دو هسته دارد هسته اول تشکیل شده از افراد برنامه ریز که plan ها را طراحی میکنند و هسته دوم افرادی هستند که برنامه ها را ایجاد میکنند و در نهایت هر دو هسته در یک نقطعه تقاطع خواهند یافت و آن نقطه استراتژی است در این متن سعی کردم به صورت خیلی ساده و مختصر چندین کتاب مدیریت کسب و کار و استراتژی را شرح دهم البته به زبان ساده و قابل فهم برای همه لاجرم ناگزیرم از استفاده از موضوعات و عناوین و متون تخصصی انشاالله اگر افراد فنی و مدیر این متن را خواندند بنارا برا نداشتن ادب من نگذارند .

حال با نگاهی ساده و گذرا به افراد برنامه ریز و افراد اجرا کننده که در نهایت قرار است یک دوراندیشی و استراتژی را تدوین نمایند که کسب و کار ایجاد شود به شرح کوتاه و خصوصیات هر دو تیم می پردازیم

تیم برنامه ریز که تشکیل شده از افرادی که plan ها(برنامه ها ) را  طراحی میکنند معمولا افرادی هستند که به دقت فرایند ها را نوشته و اطلاعات لازم را جمع آوری میکنند و تیم اجرا تشکیل شده از افرادی که مجری برنامه ها می باشند و موظفند plan ها را اجرا نمایند .

تحقیقات و مطالعات میدانی نشان میدهد که برنامه ریز ها مجریان خوبی هم هستند اما افراد اجرا کننده برنامه ریزان خوبی نیستند چرا ؟ بدلیل اینکه افرادی که اجرا میکنند معمولا در حلقه فکری سخت خودساخته ی خود گرفتار می شوند و چون اطلاعات قشری و پوسته ای و کم دارند نمی توانند اجرای مناسب داشته باشند معمولا در بسیاری از مواقع دیده ام که اجرا کنندگان که خودبزرگ بینی و ادعای همه چیزدانی دارند ، 3 خصوصیت بد دارند اولین خصوصیت تکبر و خودبینی و بزرگ بینی دومین خصوصیت اطلاعات کم و پوسته ای که جمع آوری میکنند و سریعا با اتکا به آن عملیات را انجام میدهند و سومین خصوصیت اعتماد به نفس کاذب که با هرکسی نمیتوانند کار را انجام دهند و معمولا خیلی کارها را با افراد دیگر به صورت شراکتی نصفه و نیمه رها میکنند به علت اینکه تاب آوری لازم و خود سازی اخلاقی و معنوی ندارند و دیگران را آماج انتقاد قرار میدهند و میگویند اشکال از دیگران است در حالیکه داستان چیز دیگری است! 

راهکار لازم این است که اگر می خواهید با افراد برنامه ریز یک تیم تشکیل دهید تیم کوچک و چابک را درست نمایید لازم نیست دنیا را برای خودتان سخت نمایید به شما قول میدهم برنامه ریزان خوب میتوانند کارهای بزرگ انجام دهند و در نهایت اجرا را برون سپاری نمایند 

در مورد برون سپاری مفصل در آینده صحبت خواهم نمود ولی در این مطلب به جهت اینکه بحث زیاد و پیچیده و غیر قابل فهم شود معذورم که بیش از این در باب برون سپاری بنگارم.

 

۹۸/۱۰/۲۴
مدیران وب سایت