مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی : نکات ، طراحی ، بازاریابی ، بازارسازی ،فروش ، آگهی اینترنتی ، وب سایت اینترنتی،تولید محتوا،سئو و بهینه سازی محتوا برای مدیران وب سایت

مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی : نکات ، طراحی ، بازاریابی ، بازارسازی ،فروش ، آگهی اینترنتی ، وب سایت اینترنتی،تولید محتوا،سئو و بهینه سازی محتوا برای مدیران وب سایت

وب سایت شرکتی برای مدیران وب سایت ها جهت بازاریابی،بازارسازی،فروش اینترنتی ،آگهی اینترنتی ،تبلیغات اینترنتی،سئو وب سایت،بهینه سازی وب سایت

پیوندهای روزانه

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۴:۴۵ ب.ظ

عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399

چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار ها در سال 1399 خواهد شد ؟

مدیران کسب و کارها چه کارهای کوچکی باید انجام دهند تا به موفقیت و کسب درآمد در سال 1399 دست پیدا کنند ؟

در پاسخ به دو سوال اساسی در عوامل موفقیت کسب و کارها در سال 1399 چندین نکته قابل ذکر است که ابتدا آنها را گفته و سپس به مختصر پاسخ دو سوال را خواهم گفت 

برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کار نیازمند برنامه ریزی هستیم برنامه ریزی آنچیزی است که همواره یا مغفول است یا همه جانبه و شش دانگ نیست البته شکست کسب و کارها در قبل و آینده پیش رو موید  همین نداشتن یک برنامه ریزی جامعه برای کسب و کار است 

آفریننده هر کسب و کار ابتدا باید سناریوهای لازم برای کسب و کار را در آینده دیده و از نمونه های شکست خورده درس بگیرد تا بتواند چراغ راهی برای نگارش یک برنامه جامع برای کسب و کار خود بهره برداری نماید 

برای نگارش برنامه جامع کسب و کار در اول قدم باید ابتدا بدانید که در بازار و بیزینس دقیقا چکار میخواهید انجام دهید و در دومین قدم بدانید که اندازه و سایز بازاری که میخواهید وارد آن شوید چقدر است این دوقدم اساسی ترین اقدام لازم در ابتدای برنامه ریزی است 

و در قدم سوم باید آینده نگری و تاریخ نگری انجام شود یعنی چه یعنی اینکه باید بدانیم میخواهیم چقدر گسترش لازم داشته باشیم و بیزنیس هایی که مرتبط با کسب و کار ما هستند چگونه عمل میکنند چگونه می فروشند چگونه بازاریابی میکنند چگونه تبلیغات میکنند و چگونه برندسازی کرده اند حال با این تفاسیر وارد فاز طرح جامع برای برنامه ریزی میشوید باید از خودتان بپرسید چکاری را بلدید و چگونه اقدام لازم را انجام میدهید و ابزارهای لازم چگونه مهیا نموده و در نهایت چگونه از پتانسیل های موجود اعم از منابع پولی و مالی و نیروی انسانی پیرامونی استفاده خواهید نمود 

دوستان لازم است در نظر داشته باشند که بیان اینچنین ساده میتواند گویا و شفاف باشد و البته آنچه که واضح است در این متن معذور از بیان کلمات تخصصی خواهم بود و سابقه نشان داده فعالین و مدیران کسب و کارها با زبان ساده آشنا ترند چرا که بیان مفاهیم علمی نشان داده شده که دردی را نه تنها دوا نمیکند بلکه شخص را دچار پیچیدگی سیستمی ! خواهد نمود(پیچیدگی سیستمی هم گویای همین است که عرض کردم اگر نیاز به دانستن معنا و مفهوم پیچیدگی سیستمی هستید کافی است در گوگل جستجو نمایید و بدلیل اطاله کلام ناگزیر هستم که به پرداخت کامل متن با زبان ساده بپردازم تا به حواشی !)

بازاریابی ، فروش و تبلیغات سه جز اصلی کسب و کار است هنگامیکه بسیاری از کسب و کارهای شکست خورده را مطالعه میکنم به واضح می بینم که مدیران کسب و کارها و برنامه ریزان و استراتژیست های کسب و کارها و بیزنس ها از این سه رکن مهم بیزنس(فروش ، تبلیغات و بازاریابی) غافل هستند و نتوانسته اند به واضح درک روشنی از این سه کلمه ساده داشته باشند و به راحتی کسب و کارشان با شکست مواجه شده است فلذا در برنامه جامع کسب و کار و برنامه ریزی  می بایست به صورت شفاف بنویسید که چگونه میخواهید کالا و خدمات خود را در بازار هدف به فروش برسانید مشتریان شما چه کسانی هستند چند ساله هستند و چرا به این کالا و خدمات نیاز پیدا میکنند . در رابطه با بازاریابی باید مطالعه کنید روش های بازاریابی نوین را بیاوزید و تبلیغات جدید که تبلیغات از طریق سوشیال مدیا و اینترنت هست را به خوبی بیاموزید 

چرا فروش مهم است ؟ چون بدون فروش کسب و کار شما محو خواهد شد و چرا بازاریابی مهم است ؟ جون بدون دانش بازار و بازاریابی نمیتوانید کالا و خدمات لازم را ایجاد کنید و چرا تبلیغات مهم است ؟ جون بدون تبلیغات دیده نمیشوید که مشتری داشته باشید تبلیغات مثل ویترین مغازه است در ویترین مغازه سعی میشود کالا نشان داده شود و مشتری گذری و احتمالی آن را دیده و خریداری نماید 

حال با تواجه به موارد فوق الذکر سوال "چه عواملی باعث موفقیت کسب و کار ها در سال 1399 خواهد شد ؟" این خواهد بود 

یکم داشتن برنامه جامع برای بیزینس دوم طرح کامل از بازاریابی فروش و تبلیغات و سوم پیش بینی آینده بازار و حجم بازار کالا و خدمات شما و چهارم درس گرفتن از شکست خورده های بازار و نکردن کارهایی که مدیران بیزنس های شکست خورده کرده اند 

میگویند از بزرگی پرسیدند چگونه موفق شدی گفت ابتدا فکر کردم و سپس کارهایی که دیگران کردند را نکردم همین و بس

فعالین کسب و کار توجه داشته باشند موفقیت حتمی است ولی شکست حتمی تر این به معنای این است که موفقیت در پیش روست و شکست در نوک بینی نهفته است  

موفق باشید

۹۸/۱۲/۲۵